Kloge ord

Foretræk altid håbet for sandheden og drømmen for virkeligheden, men med et vågent blik ud af øjenkrogen og et loddent Midasøre mod de hviskende siv. Køb lakrids for alle pengene, thi sorgløs er kun den, som intet ejer.

– Tove Ditlevsen

Jeg sidder og er så småt begyndt på min DHO (dansk-historie-opgave), hvor jeg skal analysere en tekst af Tove Ditlevsen. Da jeg åbnede “Til døden os skiller”, som er en biografi over hende, fandt jeg det her citat på første side og tænkte, at jeg lige ville dele det med jer. Jeg synes, det er meget… dybt! Og så med humoristiske undertoner – det kan jeg godt lide! God aften til jer 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Inspiration og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

